Cara Pakai Tudung Bawal Macam Selendang

Cara Pakai Tudung Bawal Macam Selendang - Mudah dan bergaya boleh dikatakan sedemikian oleh wanita yang pembelajaran tutorial dan tips memakai tudung. Kerana dengan model yang mudah mereka cepat boleh menggunakan hijab beliau tanpa masa yang lama diperlukan. Belum lagi, jika anda seorang wanita kerjaya yang selalu diminta untuk cepat dalam karya itu. Penemuan teknik-teknik baru dan cara-cara memakai tudung yang lebih bergaya, kemudian memakai tudung itu tidak lagi kelihatan membosankan bagi orang-orang yang tidak mempunyai petunjuk untuk dipakai.

Saya nak hidangkan cara pakai tudung bawal macam selendang yang simple. Sebelum memulakan tutorial untuk belajar bagaimana untuk memakai tudung dalam artikel ini, anda boleh menyediakan peralatan seperti:

  •  Tudung bawal selendang
  •  Inner neck
  •  Pin kerongsang

Cara Pakai Tudung Bawal Macam Selendang

Cara Pakai Tudung Bawal Macam Selendang

  1. Pakai inner neck baru ambil tudung bawal yang ingin digayakan. Lipat dua terlebih dahulu sebelum diletakkan di atas kepala dan pastikan tudung di bahagian muka terbentuk mengikut kehendak anda. Buat panjang hijab sebelah kiri dan kanan sama rata.
  2. Ambil kedua-dua hujung tudung.
  3. Setelah itu ambil kedua-dua hujung tudung tadi bawa ke bahagian belakang tengkuk dan pasang pin kerongsang di kedua-dua hujung tudung tadi. Anda juga boleh hanya mengikat kedua-dua hujung tudung itu di belakang tengkuk.
  4. Ambil hujung tudung yang terdapat di bahagian hadapan dan bawa ke bahu yang bertentangan. Setelah itu sematkan pin kerongsang di bahagian itu agar ia tidak mudah jatuh.
  5. Tambahkan selendang leher yang berwarna hijau untuk sentuhan yang lebih cantik dan menutup dada depan. Inilah hasil akhirnya. Mudah bukan? Selamat mencuba.
Cara memakai tudung bawal lainnya bisa anda baca di cara pakai tudung Neelofa terkini. Itulah tutorial Cara Pakai Tudung Bawal Macam Selendang, artikel selanjutnya cara pakai tudung shawl terkini.

Tinggalkan Komentar: